Gymnastiekvereniging Ypsilon en Fysiotherapie Engelaar gaan samenwerken! De turnsport kent door zijn explosieve karakter en het vele springen een hoog blessurerisico. Fysiotherapie Engelaar en Gymnastiekvereniging Ypsilon slaan daarom de handen ineen met als doelstelling turnblessures binnen de vereniging te voorkomen en, indien er toch sprake is van een blessure, onder deskundige fysiotherapeutische begeleiding zo snel mogelijk doch verantwoord weer te kunnen turnen.

Hoe gaan we de samenwerking vormgeven?

Om kennis en kunde omtrent verantwoord sporten te vergroten bij trainers, spelers en ouders geeft sportfysiotherapeut Leonie Engelaar jaarlijks een voorlichtingsbijeenkomst bij Ypsilon. Wat betreft het thema kan er gedacht worden aan blessurerisico tijdens de groeispurt, kracht- en stabiliteitstraining binnen het turnen etc. Wanneer er een turn(st)er geblesseerd is zijn er korte lijnen tussen de trainer en de fysiotherapeut. Elke maandag is er een sportspreekuur op de praktijk in Doetinchem voor het stellen van een diagnose en het geven van sportmedisch advies. Voor leden van Ypsilon is dit sportspreekuur gratis. Wanneer er verdere fysiotherapeutische behandeling nodig is wordt dit bij kinderen vergoed uit de basisverzekering (zonder eigen risico). Bij volwassenen zit de fysiotherapie in het aanvullende pakket.

Contact opnemen

Deze afspraken gaan per direct van kracht. Voor een afspraak op het sportspreekuur of medische vragen kan er contact opgenomen worden met Fysiotherapie Engelaar op 0314-725994. Het is ook mogelijk een WhatsApp bericht te sturen naar 0622386612.