Goed nieuws: Leonie is nu ook EPTE-therapeut! EPTE (Percutane Electrolyse Therapie) is een nieuwe, innovatieve behandelmethode om hardnekkige peesklachten grondig aan te pakken en te verhelpen.

Ben je al langere tijd onder behandeling voor bijvoorbeeld schouderpijn, hielpijn of een kniepeesblessure en is het effect hiervan minimaal? Helpt shockwave therapie onvoldoende om je van je klacht af te helpen? Dan is EPTE de oplossing voor jou!

Bij welke klachten is EPTE effectief?

EPTE boekt goede resultaten bij langdurige (> 3 maanden) klachten, zoals:

• hakpijn, hielspoor/fascitis plantaris
  • pijn onder de knieschijf, kniepeesontsteking, jumpers knee
  • pijn aan de achillespees, achillespeesblessure
  • chronische elleboogpijn, tenniselleboog
  • chronische schouderpijn, schouderpees blessure (supraspinatus)

EPTE en de aanmaak van gezonde peesvezels

Om EPTE toe te passen kijkt Leonie met echografie waar het probleemgebied zich bevindt. Vervolgens zet zij een (dunne!) dry needling naald in de pees. Door een korte wisselstroom op deze naald wordt de bloedcirculatie verhoogd, waardoor de lokale celstofwisseling verbetert. Dit zorgt voor pijndemping en de aanmaak van nieuwe, gezonde peesvezels. Binnen 4 tot 6 behandelsessies levert dit merkbaar resultaat op.

Combinatie met andere behandelvormen

Voor elke chronische klacht maken wij tijdens de intake een behandeling op maat. EPTE kan in combinatie met medical taping of shockwave therapie (bij verkalkingen) worden toegepast. In ieder geval krijg je naast EPTE ook gerichte oefeningen, zodat je pezen zich goed herstellen en weer sterker worden.

Voor EPTE is geen verwijzing nodig van je huisarts. Chronische peesblessure aan schouder, hiel, achillespees of knie? Loop er niet langer mee door! Bel voor een afspraak 0314 – 72 59 94 of stuur een Whatsapp: 06 – 22 38 66 12.